start 1 september

[3x30] business experience experiment

Days
Hours
Minutes
Seconds

Ik houd ervan om mezelf uit te dagen. It makes me feel alive. 

Vijf jaar geleden was ik helemaal klaar met het gevoel dat ik ‘zomaar wat deed’ om klanten aan te trekken. Als creatieve ondernemer moest ik mijn best doen om niet alle kanten op te fladderen. Ik maakte er een experiment om op een andere manier klanten aan te trekken. Het resultaat:

– Jaaromzet steeg met 87.000 euro.

Wow. Experiment geslaagd!

Bij hetzelfde experiment begeleid ik jou ook graag. Doelen behalen mét behoud van je creativiteit. 

HOE DAN?

In de video’s hieronder deel ik met je wat voor mij het grootste verschil heeft gemaakt om dit voor elkaar te krijgen.

Ik hoop je ermee te inspireren. 

Verwacht geen geheime oplossing

Ik ga geen geheime oplossing, speciale hack of quick fix met je delen. Die bestaan namelijk niet.

Als je wil geloven in ‘in 3 stappen naar 1 miljoen passief inkomen’ dan moet je niet bij mij zijn. Ik werk juist graag samen met ondernemers die het leuk vinden om hun vakgebied uit te oefenen. Die graag aan de slag gaan. Die ernaar uit kijken om hun klanten te zien. 

Wat ga ik wel met je delen in deze video:

– 3 basiselementen die je nodig hebt om een uitdagend doel succesvol te maken

– 2 redenen waarom de ene uitdaging wel lukt en de andere niet

– 3 pijlers hoe ik dit aanpak voor mezelf en het ook met mijn klanten

“I never made one of my discoveries through the process of rational thinking”

Albert Einstein

Eén van de redenen waarom het me lukte is juist omdat ik het een ‘experiment’ noemde richting mezelf en anderen. Dat haalde alle druk eraf. Het geforceerde ging weg. Zo kon mijn creatieve geest vrij zijn gang gaan en kon ik volledig vanuit ‘inspired action’ de juiste stappen zetten. 

TIP: zet je geluid even aan. Dan komen mijn tips nog dieper binnen. 

Wat maakte voor mij het grootste verschil?

Als creatieveling moest ik dus een manier vinden om de juiste stappen te zetten, zonder mijn creativiteit te verliezen. Strakke planningen, daar kreeg ik kippenvel van. Het gaf me het gevoel van ‘moeten’, van geforceerd gedrag. Maar ik wilde ook niet meer alle kanten op fladderen. Ik had focus en richting nodig voelde ik. 

In de loop der jaren heb ik – door dit soort experimenten te doen – een manier gevonden om het beste van beide werelden te combineren: én mijn creativiteit alle ruimte geven én mijn bedrijf laten groeien. 

Ik ben niet gestopt met ‘fladderen’. Daar zit juist alle kracht van creativiteit. In plaats van alle kanten op te fladderen, fladder ik nu gericht op mijn doel af. En geniet ik extreem van de reis er naartoe. 

Ik werk met mensen samen die ook op die manier willen ondernemen.

Ik wil nog wat met je delen...

Een dag na het uploaden van de video hierboven merkte ik dat ik nog wat meer wil toelichten. Tijdens het sporten gaat mijn inspiratie stromen. Dus meteen daarna heb ik even de camera aangezet.

* Als ik het heb over ‘doen’, gaat het altijd om ‘geïnspireerde actie’. Doen, op een manier die 100% bij jou past. Bij jouw natuur. Bij onze natuur. Discipline gaat voor mij om de discipline om steeds weer eerst de inspiratie op te zoeken en van daaruit actie ondernemen. Klinkt simpel, is het vaak niet. 

Ga je het [3x30] experience experiment aan?

Wat als… je drie maanden lang heel consequent, consistent en onder begeleiding aan je business gaat bouwen om meer klanten aan te trekken op een manier die 100% bij jou past?

Dus niet geforceerd recht op dat doel af. Maar op een manier waardoor jij in de flow komt én blijft. Zodat je creativiteit alle ruimte krijgt. En je toch ook focus houdt op je doel en je stappen de juiste richting in gaan. Ik leer je exact hoe je dat doet.

Wat zou er dan gebeuren? 

Hoe zou je bedrijf er dan uitzien over 3 maanden?

Wat zou het met jou doen?

Ik heb al veel experimenten achter de rug. Nu is het de beurt aan jou. Durf jij het aan om een zakelijke experiment te doen?

Stoppen met ‘zomaar wat doen’. Starten met het inzetten van je ‘authentieke creatiekracht’ op een gefundeerde wijze. Onderbouwd met wetenschappelijke inzichten op het gebied van gedragsverandering waarbij onze energetische kant ook centraal staat. En natuurlijk mijn expertise op het vlak van marketing- en communicatie. Dat is al 15 jaar mijn vakgebied.

In het ergste geval krijg je een klein aantal nieuwe klanten in plaats van een flink aantal nieuwe klanten. 

Dit is hét business experiment van 2020.

KICK OFF - 1 september
LET'S DO THIS

We starten met een mega inspirerend en persoonlijk event. Ik deel alle ins en outs met je die nodig zijn om van dit experiment een succes te maken. We behandelen de belangrijkste stappen voor gedragsverandering. Hoe werkt dat in je brein? We gaan het hebben over de 13 Universele Wetten, hoe kun je deze op een niet-zweverige manier toepassen en toch in flow komt en blijft. Je gaat helemaal ‘aan’ op jouw doelen, die we die dag laten ontstaan vanuit wat jij écht wilt en nodig hebt. Hierna bent helemaal klaar om de komende 3 maanden all-in te gaan. Op een fijne manier. Vanuit balans, maar wel ‘aan’ op actie. Let wel: creatieve actie. Actie die bij jou past.

Max. 12 deelnemers

Gedurende dit experiment heb je voortdurend persoonlijke begeleiding. We starten gezamenlijk. 

WORKSHOP 1
DISCOVER YOUR BUSINESS
IDENTITY

Wanneer ik om me heen kijk, zie ik veel zelfstandig ondernemers elkaar nadoen qua marketing en communicatie. Zonde. Het is belangrijk dat je ontdekt wat bij jou past. Bij jouw essentie. In totaal zijn er 12 verschillende Business Identiteiten. Het kan goed zijn dat jij een ‘avonturier’ bent. Daar hoort een hele andere manier van marketing- en communicatie bij dan een ‘rebel’. Zodra je ontdekt welke Business Identiteit bij jou past (gebaseerd op de archetypen van Jung) dan kun je jezelf laten zien op een manier die 100% aansluit bij wie jij bent. Dat geeft vrijheid!

Max. 4 deelnemers (dus 3 groepjes van 4)

Na aanmelding voor het experiment kun je aangeven welke datum jou het beste past. In september.

 

WORKSHOP 2
FIND YOUR BUSINESS
STORIES

Stop met overtuigen en start met inspireren. De beste manier om dat te doen is door relevante business verhalen te delen. Niet zomaar verhalen, maar de juiste verhalen. Verhalen die heel bewust geselecteerd zijn om in te zetten in jouw marketing- en sales. Deze verhalen hebben we allemaal! Je moet alleen net even weten welke verhalen dat zijn en hoe je ze effectief kunt inzetten. Na deze workshop weet je wat voor jou de belangrijkste verhalen zijn om te delen en ken je een storytelling structuur die je voortaan met succes weet in te zetten.

Max. 4 deelnemers (dus 3 groepjes van 4)

Na aanmelding voor het experiment kun je aangeven welke datum jou het beste past. In oktober.

De persoonlijke begeleiding

Naast deze kick-of en de workshops krijg je mijn persoonlijke begeleiding van september tot en met november. Tijdens onze gesprekken gaan we ontdekken wat voor jou de beste strategie is en wat je er nog voor moet doen om om deze op te zetten. Hier rolt jouw persoonlijke plan uit, gebaseerd op jouw persoonlijke doelen voor je bedrijf.

Ik help je om je aan dat plan te houden, terwijl jij je ondertussen kunt richten op je eigen talent binnen jouw bedrijf. Gericht fladderen dus. 

Het aantal gesprekken dat we hebben is afhankelijk van wat jij nodig hebt. Met sommige mensen spar ik wekelijks een half uur. Met anderen heb ik een keer per maand een langere sessie. Dit stemmen we samen af. Er is geen one-size-fits-all. Dit is jouw experiment. Ik begeleid je om er het beste uit te halen. 

Nog even op een rijtje

We gaan jouw onderscheidend vermogen nog krachtiger neerzetten. Vanuit wie jij écht bent. Jouw manier van ondernemen komt nog meer naar boven. Dat verwerken we in jouw persoonlijke merkkompas. Dat geeft richting en vrijheid.

We gaan de mooiste verhalen naar boven halen. Ik leer je over StorySelling: klanten aantrekken met jouw verhaal. Je gaat jouw boodschap op een effectieve manier delen, zodat het écht binnenkomen bij de ander.
Dat maakt impact.

We ontwikkelen een plan wat bij jou en jouw doelen past. Met voldoende ruimte voor flow en inspiratie. Doordat je een plan kunt volgen waar je vertrouwen in hebt, hoef je alleen maar ‘af te vinken’ om de juiste stappen te zetten. Dat geeft rust.

En dan is het een kwestie van doen. Je wilt dit keer écht verschil maken. Ik ben ‘queen of goals’. 🙂 Dus ik ga je begeleiden. 100%. All in. Ik laat je zien hoe je steeds weer in ‘Inspired Action’ komt. Dus zonder te forceren. Dat zorgt voor resultaat. 

Even terug naar 2019...

Vorig jaar heb ik ook in september een event georganiseerd. In een paar weken tijd stond het. Van idee tot uitvoering. Dat is de kracht van inspired action. 

Die dag heb ik samen met Bregje Bullens (provocatief coach) en Ayca Szapora (neurowetenschapper) antwoord gegeven op de vraag: 

Waarom doen we soms wél wat we eigenlijk niet willen doen en doen we niet wat we eigenlijk wél willen doen?

Het event was uitverkocht en het werd een hele bijzondere dag. Die vibe gaan we ook neerzetten op 1 september en toch wordt het ook anders. Veel intiemer. Minder mensen. Meer aandacht voor jou. We gaan nog concreter aan de slag met jouw bedrijf.

Dat wordt de kick-off op 1 september.

Mabel Duchossoy
eigenaar The New Business Women

Het was heel bijzonder
Maar oordeel vooral zelf daarover… 

Birgit Kraijenoord
eigenaar Roadtrip to Happiness

Ga je het experiment aan?

Ja, ik doe mee!

800
  • per maand (weet je na 1 maand genoeg, dan stop je gewoon. No questions asked.)
  • Persoonlijke begeleiding
  • Kick-off event
  • Workshop Discover Your Business Identity
  • Workshop Find Your Business Stories

Doelen stellen is niet zo spannend. Het wordt pas interessant wanneer het uitdagende doelen zijn én je er ook echt op gebrand bent om ze te realiseren. En het wordt magisch wanneer je dat doet op een manier die 100% bij je past. Dan gaat het om gedragsverandering, mindset en de vraag hoe je ‘in flow’ blijft. Dan leer je jezelf elke keer weer beter kennen. Boeiend! Hoe houd je het momentum gaande? Het is een prachtig spel wat ik graag speel. En dit keer samen met anderen.

Yvonne van Balkom

storyselling strateeg

FAQ

Nee, dit is geen pilot. Dit werk (marketing/communicatie/sales) doe ik al 15 jaar. Op deze manier ondernemen doe ik nu zo’n 5 jaar. Sinds 2019 begeleid ik er ook andere ondernemers mee.

Het traject dat we samen aangaan noem ik ‘een experiment’. Doordat jij er voor jezelf een ‘experiment-vibe’ omheen hangt, is de slagingskans groter. Je haalt de druk er wat af. En juist dat is een wezenlijk onderdeel van ‘inspired action’. Juist doordat je minder druk voelt, voel je eerder inspiratie. We gaan ‘doen’, maar zonder te forceren. Ik wil je niet hoeven op te harken na 3 maanden. Ik wil juist dat je meer energie hebt dan ooit tevoren. 

Dat hangt er vanaf. Het is belangrijk dat je een website hebt, een product/dienst en klanten. Hoeveel maakt niet uit. Zit je echt nog in de fase ervoor, dus ben je echt nog aan het uitzoeken ‘wat wil ik eigenlijk?’ dan komt dit traject net wat te vroeg voor je. Wat overigens niet wegneemt dat je altijd wel wat vragen hebt als: ‘Is dit het juiste? Wat kan beter.’ Die heb je als starter, maar ook als ervaren ondernemer. Dus je hoeft niet het gevoel te hebben ‘ik ben er 100% klaar voor’. Het gaat erom dat je er 100% oor wil gaan. En dan moet je dus weten waar je voor wilt gaan.

Jazeker. Het gaat niet om het aantal jaar ervaring wat je wel of niet hebt. Het gaat erom dat je nu klanten hebt (veel of weinig) en dat je graag méér klanten aan wilt trekken. Of wellicht gaat het jou niet eens om méér klanten, maar wil je leren hoe het op een andere manier kan. Vanuit inspiratie, flow en continuïteit.

Wil je de grootste verschillen ervaren qua mindset, energie, flow en omzetstijging dan moet je inderdaad 3 maanden meedoen. Dit is een concept waar ik al 15 jaar aan sleutel en deze termijn is dus niet voor niets.

Maar, ik geloof ook in intrinsieke motivatie. Ik ga je pushen om een stapje verder te zetten wanneer dat nodig is, maar ik ga niet aan je trekken. Dus niks ‘moet’. Wil je stoppen dan mag dat uiteraard. Je zit nergens aan vast. Daar hou ik niet van. 

Je betaalt per maand. Gewoon even minimaal 2 weken van tevoren laten weten dat je niet meer meedoet en dan stopt de facturering.

Dat kan. Na afloop van dit [3×30] experience experiment bespreken we samen wat jij op dat moment nodig hebt. Ik begeleid meerdere ondernemers op maandelijkse basis.

Laat ik een gewaardeerde mede-ondernemer citeren:
“Tuurlijk is ondernemen hard werken en doorzetten. Dat weten we wel. De vraag is, zet je door omdat het moet of omdat het zo heerlijk en fijn en leuk is? Hoe giet je de heerlijk/ fijn/leuk saus weer in het bedrijf, als dat opgedroogd lijkt?”

Beter kan ik het niet omschrijven. Hier draait het dus om. 

Voor mij zit de discipline dus niet in ‘doorzetten’. Voor mij zit de discipline in stoppen met forceren en de kracht hebben om te stoppen, eerst terug te gaan naar je essentie, het vertrouwen weer voelen. En vanuit die plek de volgende stap zetten. Omdat je er zin in hebt. Niet omdat je ‘moet’.

Klinkt overigens makkelijker dan het is. Maar extreem waardevol om in je leven te integreren. 

Interessant?

Ja, ik wil meer weten!

800
  • per maand (weet je na 1 maand genoeg, dan stop je gewoon. No questions asked.)